E-chrześcijanin: Katarzyna

Fot. Sławomir Giska

„Niewiastę dzielną ktoż znajdzie”(Prz 31,10)

Tym właśnie fragmentem chciałabym rozpocząć mój wpis. Nazywam się Kasia i prowadzę bloga inż. mama. Nazwa bloga dużo o mnie mówi. Jestem niemożliwą żoną i młodą mamą. Dodatkowo studiuję dziennie na Politechnice Warszawskiej z dzieckiem pod pachą. Stąd właśnie ta nazwa. Szukam równowagi pomiędzy byciem w tych trudnych czasach żoną, matką, a przede wszystkim kobietą, nakładając na to wszystko filtr inżyniera. Na moim blogu piszę właśnie o moich rozterkach, pomysłach, inspiracjach oraz tym, co lubi każda kobieta, czyli o modzie.  Ostatnio stwierdziłam, że chcę być świadomym konsumentem. Zaczęłam się interesować z czego są zrobione ubrania, które noszę. Zatem weryfikuję metki, sprawdzam składy materiałów i doszukuję się informacji na temat tkanin czy materiałoznawstwa włókienniczego, czym również dzielę się w Internecie.

Staram się ewangelizować poprzez swoje życie, pokazując oraz dzieląc się tym jak żyję. Boga musiałam się uczyć sama. W domu mnie nie nauczono. Bardzo pomogło mi w tym harcerstwo, do którego należę od jakiś 16 lat. Skauci Europy – bardzo polecam, tzn. „katoharcerswo”. Poznałam tam mnóstwo wspaniałych osób, prawdziwych przyjaciół, świetnych księży oraz mojego obecnego męża. W moim życiu harcerskim był czas brania i otrzymywania, kiedy jako dziecko uczyłam się zarówno węzłów, pionierki, jak i relacji z Bogiem, organizacji, miłości do swojego kraju, czy podejmowania trudnych decyzji. Obecnie jestem na etapie dawania, dzielę się tym, czego się nauczyłam.

Wśród moich znajomych rzadko którzy są już po ślubie, a jeśli chodzi o dzieci – to już w ogóle temat odległy. Marzy nam się z mężem duża rodzina, pragniemy mieć 4-5 dzieci. Coś pięknego. Co do licznej rodziny, to mam na to swoją teorię, ale o tym napiszę w najbliższym czasie na swoim blogu – także zapraszam już dziś. Pokazuję, że życie z bobasem na studiach czy też jako młode małżeństwo, jest możliwe. Dziecko to skarb i nie można o tym zapomnieć!

Wracając do mojego bloga. Pokazuję na nim proste historie bardzo prostej, ale dzielnej dziewczyny. Pokazuję to jak żyję, jak wychowuję córę, jakim jestem człowiekiem. Często zastanawiałam się, jak można być dobrym chrześcijaninem w naszych czasach. Nadal nie znam pełnej odpowiedzi na to pytanie, ale wiem jedno. To, co mogę zrobić ja, co możesz zrobić Ty, jest w zasięgu naszej ręki. Trzeba być po prostu dobrym człowiekiem, patrzącym na innych przez pryzmat miłości.  Każdego dnia wieczorem zadaję sobie pytanie: czy zrobiłam jakiś dobry uczynek? Czy pomogłam komuś w potrzebie? Czy ustąpiłam miejsca w autobusie komuś starszemu? Czy obdarowałam przechodnia uśmiechem? Czy pomogłam kobiecie z wózkiem wyjść z autobusu? Tych rzeczy jest mnóstwo, można by wymieniać bez końca.

Pięknym zobrazowaniem mojej rady była dla mnie część liturgii wieczornej podczas Wielkiej Soboty. Po poświeceniu ognia, kapłan wchodzi do ciemnego kościoła z zapalonym Paschałem. Następuje rozprzestrzenienie się ognia poprzez zapalenie świec chrzcielnych wiernych od Paschału. Cały Kościół zaczyna się rozjaśniać jednym ogniem. Widok takiej sceny z chóru jest niesamowity. Oglądając całe wydarzenie, nasunęła mi się refleksja, że tak właśnie jest z naszą wiarą. Wiara – żywy ogień, który mamy rozprzestrzeniać dalej poprzez bycie dobrym człowiekiem. Wiadomo, czasem nasza świeca przygaśnie, czasem zawieje wiatr albo ktoś po prostu będzie próbować ją zdmuchnąć, ale są obok nas inni, którzy ponownie rozpalą w nas w ten żywy ogień.  Bardzo często tymi, którzy zapalają innych ,jesteśmy My sami! Także bierz swoją święcę i do roboty a ja zapraszam na mojego bloga: www.inzmama.pl Dobrego dnia!

***

link do bloga Katarzynywww.inzmama.pl

opis projektu: www.okiemsary.wordpress.com/2016/09/27/wylowione-z-sieci/

 

Skomentuj

