Rozmyślania Wolnej Panny 11

Wybaczcie, że tak długo nic nie pisałam. Chciałam zgonić na przesilenie wiosenne, multum pracy, ale moje milczenie wynikało raczej ze mnie samej, a nie tego wszystkiego, co się dzieje dookoła.

Ostatnio, a dokładnie w 4. Niedzielę Wielkiego Postu było czytanie o Dawidzie. Następnego dnia obchodzony był Międzynarodowy Dzień Teatru. Pewnie zastanawiacie się, co ma ze sobą wspólnego fragment Pisma Świętego i Dzień Teatru. Już Wam spieszę z wyjaśnieniem!

W czasie studiów przeżyłam najpiękniejszą przygodę swojego życia (przynajmniej dotychczasowego) – dołączyłam do studenckiej grupy teatralnej, chociaż powinnam powiedzieć: Teatru tworzonego przez studentów. Jeżeli będziecie w Lublinie koniecznie wybierzcie się na spektakl Teatru ITP.

Jak każde działanie sceniczne, teatr pozwala przełamywać swoje słabości, poznawać siebie, ale przede wszystkim doświadczyć obecności drugiego człowieka. Teatr ITP daje coś jeszcze. Obok tych wszystkich rzeczy pozwala na spotkanie z Panem Bogiem. Po głębszym spojrzeniu na spektakle z repertuaru tej grupy, dostrzeżesz, Drogi Czytelniku/Widzu, coś więcej niż piękną grę aktorską i śpiew.

Po trochę przydługim wstępie (wybaczcie :D),  zmierzam do wyjaśnienia, dlaczego tak mną poruszyło czytanie o Dawidzie. Miałam  przyjemność zagrać w spektaklu Teatru ITP „Wesele Dawida”. Teraz, po tych kilku latach, patrzę na czas przygotowań i grania, jak na piękne rekolekcje. Fragment o wskazaniu na Dawida, że zostanie królem, był dla mnie początkiem powrotu do wspomnień. Był to dla mnie spektakl  piękny pod względem artystycznym, ale przede wszystkim pokazujący piękną historię powstania z grzechu.

Życzę Wam takich przeżyć!

Wolna Panna

——————————————————————————-

Poprzednie Rozmyślania wolnej Panny znajdziecie tu:

klik

Skomentuj

