E-chrześcijanin: Weronika

Witam!  Jestem Weronika. Co mogę o sobie powiedzieć? Jestem dwudziestoparoletnią dziewczyną z głową pełną pomysłów. Szukam cały czas inspiracji do tworzenia, coraz to nowych, projektów artystycznych. Od 2011 r. moją największą pasją jest fotografia. W 2015 roku zaczęłam tworzyć swojego pierwszego bloga o tematyce fotograficznej www.fotowizjaweroniki.blogspot.com (którego nadal prowadzę). Jeden blog mi nie wystarczył, bo chciałam zacząć bardziej ewangelizować w Sieci. W lutym br. stworzyłam, wspólnie z koleżanką Kasią, blog www.swiecitacyjakmy.blogspot.com. Główną tematyką tej strony są święci. Na blogu również pojawiają się i będą się pojawiać artykuły nie związane ze świętymi, takie jak recenzje filmów i książek z przesłaniem chrześcijańskim, wpisy o Sankturiach Maryjnych. To tyle słów o mnie i moich miejscach w sieci.

Może ktoś zastanawia się, po co ewangelizować w Sieci? Pan Jezus przed Wniebowstąpieniem powiedział do Apostołów ,,Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu”. Ja traktuję te słowa bardzo poważnie, uważam je za Boski testament. Świetnym narzędziem do wypełnienia tego testamentu jest Internet. Dzięki niemu mogę dotrzeć z Dobrą Nowiną do ludzi z różnych narodów. Nie tylko dzięki blogowaniu można spełniać polecenie Jezusa, ale także poprzez czatowanie z obcokrajowcami (a może jeszcze lepiej od blogowania nadaje się do tego czatowanie). Pamiętam, że kiedyś poprzez czat rozmawiałam o mojej wierze z chłopakiem mieszkającym w Azji (który jest katolikiem) oraz z dziewczyną ateistką, z najbardziej ateistycznego państwa świata – z Czech. Tak przy okazji, muszę coś powiedzieć. Jeżeli ktoś, z czytelników tego tekstu, ma powołanie by zostać misjonarzem, ale nie chce wyjeżdżać w dalekie zakątki świata, to polecam wybrać się na ewangelizację do Czech. Ostrzegam, że to będzie bardzo trudna misja.

Wracając do tematu ewangelizacji w sieci warto też wykorzystywać media społecznościowe do głoszenia Chrystusa. My, chrześcijanie, musimy czynić fb, instagram, twitter, bardziej przyjaznymi i wartościowymi dla członków tych mediów. Pokażmy, że chrześcijanie idą z duchem czasu, są mądrymi i wykształconymi ludźmi, którzy potrafią w dobrych celach wykorzystywać współczesne nowinki technologiczne. Niech lewactwo nie mówi o nas – wyznawcy Jezusa to tylko babcie i dziadkowie, którzy są zacofani i żyją jeszcze w XX w.

Podsumowując, chrześcijanin w Sieci ma wiele zadań do wykonania, aby spełniać polecenie Jezusa o ewangelizacji. Internet to kolejne miejsce, do którego jesteśmy posyłani przez Syna Człowieczego. Głosząc tam Dobrą Nowinę stajemy się swego rodzaju misjonarzami. Jako, że każda misja jest trudna, także i ewangelizując w Internecie napotkamy liczne przeciwności, które trzeba będzie przezwyciężać. Życzę Wam wszystkim owocnych misji w Internecie i tego abyście nigdy nie zwątpili w konieczność głoszenia Ewangelii.

***

link do bloga Weronikiwww.swiecitacyjakmy.blogspot.com

opis projektu: www.okiemsary.wordpress.com/2016/09/27/wylowione-z-sieci/

One thought on “E-chrześcijanin: Weronika

Skomentuj

