E-chrześcijanin: Angelika

dsc_0078-2Cześć. Dzień dobry. Szczęść Boże. Na imię mam Angelika, niektórzy mówią, że wymyślnie, inni zauważają, że to imię ma w sobie coś z anioła, tej drugiej wersji wolę się trzymać. Studiuję Zarządzanie Państwem na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, a właściwie to już ląduję, spędzając długie godziny nad kolejnymi rozdziałami pracy licencjackiej i stojąc przed trudnym wyborem – a co na magisterce? Nie lubię kotów, psów się boję, za to uwielbiam ładne przestrzenie, poduszki, wszystko, co ma na sobie sowy i język hiszpański. Część swojego życia poświęcam dość nietypowemu hobby i powołaniu jakim jest pożarnictwo. Poza tym fascynuje, zachwyca i zaskakuje mnie życie i nauczanie sługi Bożego, kardynała Augusta Hlonda, Prymasa Polski.

W blogosferze istnieję z większym lub mniejszym powodzeniem od zgoła 10 lat, choć mam ich dopiero 22 (niecałe!), ale bloga o tematyce katolickiej zaczęłam pisać 5 kwietnia 2012 roku w Wielki Czwartek po powrocie ze Mszy Świętej.

Dzięki Bogu to nazwa, jaką otrzymał blog w prezencie, z okazji swoich trzecich urodzin. Wcześniej markowałam go swoim nazwiskiem, bo nie miałam wtedy jeszcze pomysłu na lepszą nazwę, ani pewności, czy wytrwam na tyle długo, że warto inwestować w jakieś domeny i inne bajery.

Dlaczego blog? Bo kardynał August Hlond powiedział, że „Tylko Chrystus może przewodniczyć nowym czasom”. A przestrzeń Internetu zdecydowanie jest przestrzenią „nowych czasów”.

O wierze piszę subiektywnie, z perspektywy tego, jak sama ją przeżywam, czego sama doświadczam. Bazuję też na doświadczeniach innych osób. Inspiruję się treścią zawartą w książkach, wyłapuję perełki z najbardziej nudnych kazań (o ile nie są to listy Episkopatu Polski ani sprawozdania roczne z działalności parafii) i często żałuję, że nie wzięłam ze sobą na Mszę notatnika (jeszcze nie wyrobiłam w sobie takiego nawyku). Znajdziecie u mnie interpretacje Pisma Świętego, przemyślenia z zakresu duchowości i teologii moralnej. Rzadko natomiast, a raczej niemalże wcale, wypowiadam się na tematy będące aktualnym hitem w katoblogosferze, będące na czasie w polityce, czy powodujące i tak niemałą już burzę wokół Kościoła. Te zostawiam bardziej w tym temacie kompetentnym.

Swoją wiarę przeżywam od najmłodszych lat. Wychowałam się w katolickiej rodzinie i Kościół oraz przestrzeń chrześcijańska były dla mnie czymś naturalnym. Jako nastolatka włączyłam się w działalność wspólnoty Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży, z którą spędziłam kilka cudownych lat mojego życia i na gruncie której także kształtowała się moja duchowość. To dzięki KSM-owi, ale także dzięki znajomości i ogromnej pracy nade mną i ze mną, księży z Towarzystwa Chrystusowego Dla Polonii Zagranicznej, jestem dziś taką katoliczką, jaką jestem, również to, że dziś moje przemyślenia można czytać w Internecie.

Chcę dzielić się doświadczeniem swojej wiary z innymi ludźmi, bo to mnie samą napędza w tym, by jeszcze lepiej poznawać Boga, jeszcze bardziej zbliżać się do Niego, zgłębiać tę relację. Poza tym, nie mam na swoim koncie żadnych cudownych objawień, raczej setki bolesnych upadków i potknięć, po których nie zawsze łatwo i z ochotą przychodziło mi podnoszenie się, dlatego uważam, a może raczej czuję (Duch Święty działa), że tym bardziej powinnam swoim przykładem pokazywać takim samym jak ja, że Kościół to nie jest zgromadzenie świętych klęczących godzinami przed ołtarzami świątyń, ale zgromadzeniem grzeszników, którym Chrystus dał zbawienie, Bóg okazuje Miłosierdzie, Duch Święty obsypuje łaskami, dla których jeszcze jest nadzieja. I dla Was też jest! Trzeba Mu tylko trochę w życiu zaufać. No…może trochę bardziej 🙂

***

link do bloga Angelikiwww.dzieki-bogu.pl

opis projektu: www.okiemsary.wordpress.com/2016/09/27/wylowione-z-sieci/

Skomentuj

