E-chrześcijanin: Emilia

03

Helołka!

Jestem Emilia. Rocznik 88. Wżeniłam się w rodzinę Mazurków i tak już chyba pozostanie do końca moich dni. Prowadzę strone internetową mamniunia.pl Na niej zaś piszę szczególnie o wychowaniu dzieci. To mnie szczególnie kręci. Dziecko i jego świat, jego perspektywa. Co myśli ta mała główka… Dlatego zostałam pedagogiem. Interesują mnie sprawy rodziny w ogóle, a sam już wiesz, że to skomplikowana i dość złożona kwestia: „być w rodzinie” (dlatego zostałam familiologiem). Stąd też mowa nie tylko o wychowaniu (dlatego, że lubię dom w ogóle – jestem „domologiem”).

Katobeton w Sieci, czyli: czy muszę napastować?

Dla Ciebie i dla mnie Jezus jest ważny. Kościól jest ważny. I cały ten chrześcijański bagaż. Wierzymy, że dobrze i warto go nieść.

Bycie chrześcijaninem w Sieci nie jest ani trudne, ani łatwe. Gorzej z byciem katolikiem. Bo to już jakaś opcja. Konkretna i wąska. Bo albo jesteś katotalib, katobeton lub jesteś katonijaki lub trads. Albo antykato. Kiedyś wierzyłam, że takie jednoznaczne opowiedzenie się ma sens.

Dziś nie wyrzekłam się tego, że mam niezmywalne znamię Kościoła. Jest ono we mnie. Nie rozmyłam się również. Skrystalizowałam. Zmieniło się we mnie to, że nie jest ważne co jako chrześcijanka, katoliczka mam robić w Sieci. Interesuje mnie odpowiadanie na pytanie: kim jestem w ogóle? Do czego dążę? A to już wiem i tę wiedzę wciąż zgłębiam. I co mi to daje?

Wolność. A z nią? Ano przestałam się zastanawiać, jak często mogę, mam pisać o Bogu. Czy w ogóle mam? Ciekawsze dla mnie jest to, co piszę, będąc katobetonem. Czy mam busolę nastawioną na Niebo? Czy nie sprzedaję swojej wartości, swojej rodziny za dwa lajki?

Lubię świętych. Lubię też Sługi Boże. Lubię Marcjannę Mirską i jej „nic ponad miłość Chrystusa”.

Dla mnie to więcej niż napastowanie kogoś niebem, piekłem, karą lub nagrodą. Więcej, niż prowadzenie świętej wojny z niewiernymi. Więcej, niż bronienie twierdzy. To radość bycia w miłości z miłości do Miłości. Z innymi. Może i z Tobą, jeśli do mnie zajrzysz.

Twoja Mamniunia

***

link do bloga Emilii: www.mamniunia.pl

opis projektu: www.okiemsary.wordpress.com/2016/09/27/wylowione-z-sieci/

Skomentuj

