E-chrześcijanin: Dominika

m-i-d-58

Mam na imię Dominika, mam dwadzieścia lat i od dwóch lat jestem mężatką. Mężatka – to mój najważniejszy przymiot, młoda jeszcze lepiej. Prowadzę bloga Boso do Nieba. Moja przygoda z blogowaniem trwa  już trzy lata. Cała koncepcja zrodziła się z ogromnej potrzeby dzielenia się łaską, którą doświadczył mnie Bóg. Początkowo blog był sferą zachwytu nad Bogiem i Jego dziełami, później stopniowo dojrzewał i ewaluował razem ze mną. Jednak główny cel pozostał taki sam:  okazanie, że Kościół i chrześcijaństwo to nie tylko ‘’siusiu, paciorek i spać” , ale dynamizm, walka, ciągłe powstawanie.

Drugi cel, który teraz mocno wyszedł na prowadzenie dotyczy hasła jakie widnieje w nazwie bloga – boso do Nieba. Dlaczego właśnie „boso”?

Naokoło wszędzie widzimy, słyszymy słowo „konsumpcjonizm”. To nie tylko pojęcie, ale istotny problem. Ewangelia nie stawia nam za wzór bogactwa, ale oddawanie wszystkiego, co mamy, by iść za Jezusem. Sądzę, że gdyby bogactwo było najistotniejszym elementem ludzkiej egzystencji, Jezus jako Bóg powinien być oligarchą. A nie był.

Idąc tym śladem, „boso” oznacza moje zmaganie aby dobra materialne były jedynie rzeczą marginalną, ale nie celem czy sensem życia.

Jak jest być chrześcijaninem w sieci?

Nie mogę powiedzieć, że jest łatwo. Wiadomo, jak i w życiu, bywają lepsze i gorsze momenty. Czasami dzięki blogowaniu poznaję wartościowych ludzi, prowadzę świetne rozmowy o Bogu, które dają mi ogromną motywację, innym znowu razem spotykam się z falą najniższej jakości hejtu.

Myślę jednak, że najtrudniejszym elementem są wymagania jakie stawia mi środowisko. Tzn. stwierdzenie, że skoro prowadzę bloga, powinnam być nieskazitelnym obrazem Jezusa na ziemi. Tak się nie da! Nie jestem święta, choć staram się z całych sił i mam nadzieję, że kiedyś doskoczę do tej poprzeczki. Nie pokazuje siebie jako wzór, ale jako inspirację, pomoc. Jestem marnym narzędziem, ale wierzę, że blogowanie jest wolą Bożą i staram się wychodzić temu naprzeciw, absolutnie nie o swoich siłach.

***

link do bloga Dominiki: www.bosodonieba.blogspot.com

opis projektu: www.okiemsary.wordpress.com/2016/09/27/wylowione-z-sieci/

Skomentuj

