Rozmyślania Wolnej Panny 8

panna

Witaj, Drogi Czytelniku!

Mamy grudzień – czas radosnego oczekiwania, przygotowań do świąt oraz spotkań z najbliższymi. Lekko na opak, ale już w tym miejscu, życzę każdemu z Was błogosławionego czasu Świąt Bożego Narodzenia. To jest moje ulubione określenie w życzeniach, bo według mnie zawiera się w nim wszystko: spotkanie z Bogiem, spotkanie z drugim człowiekiem oraz wszystkie łaski, których potrzebujemy.

Nie o świętach chciałam jednak dzisiaj pisać. W poprzednim tekście pisałam o dobrym mężczyźnie, który pojawił się w moim życiu. Długo zastanawiałam się, czy  w związku z tym powinnam zmienić nazwę naszego cyklu? Po wielu chwilach rozważań doszłam do wniosku, że nie. Być może nie jestem już wolna w  znaczeniu damsko-męskim, a nawet na pewno nie jestem wolna. W tytule, który początkowo nadałam naszym spotkaniom odkryłam jednak coś głębszego. Myślę, że potrzebowałam czasu, aby dostrzec tę wolność, która została mi dana.

Każdego dnia w naszym cywilizowanym świecie odbierana jest wolność – suwerenność narodu czy grupy ludzi, zabierana jest wolność wyznawania swojej wiary i głoszenia poglądów. Nie myślę teraz wyłącznie o konfliktach zbrojnych czy siłowych interwencjach, ale o naszym codziennym życiu. Nie wiem jak Ty, Drogi Czytelniku, ale ja niejednokrotnie znalazłam się w sytuacji, kiedy ,,lepiej’’ jest być „nowoczesnym człowiekiem”, któremu nic nie przeszkadza, który w każdej kwestii jest tolerancyjny, nawet jeżeli jednocześnie popiera całkowicie rozbieżne kwestie. W  takich chwilach każdy z nas może przekonać się ,czy jest naprawdę wolny. Czy Ty i ja potrafimy postępować i mówić śmiało prawdy, w które wierzymy?

To jest wolność, która najczęściej jest nam zabierana. Nam –  ludziom Zachodu, nam – ludziom XXI wieku, którzy mają dostęp do wszystkiego. Każdy z nas potrzebuje łaski odwagi, aby ratować swoją wolność. Tego życzę Wam i sobie!

photo-1461722936851-13a79b294a5d

Do następnego!

Wolna Panna

——————————————————————

Poprzednie teksty tu:

Rozmyślania wolnej Panny

Rozmyślania wolnej Panny 2

Rozmyślania wolnej Panny 3

Rozmyślania wolnej Panny 4

Rozmyślania wolnej Panny 5

Rozmyślania wolnej Panny 6

Rozmyślania wolnej Panny 7

2 uwagi do wpisu “Rozmyślania Wolnej Panny 8

Skomentuj

