E-chrześcijanin: Anna

14625605_10210928396146077_860798581_o

Ewangelia od kuchni

Na imię mam Anna, panna Anna. Z wykształcenia jestem dziennikarką. Z pasji blogerką kulinarną prowadzącą blog Przypraw Mnie.

Czym się dokładnie zajmuję?

Lubię metafory kulinarne. Ciągłe tworzenie i redefiniowanie swojej działalności jako ewangelizacja kulinarna. Może zauważyłeś jak często Biblia, Bóg, Jezus sięga po metaforę kulinarną. W Piśmie Świętym nawiązuje się  do jedzenia, do konkretnych produktów żywnościowych czy do ucztowania.  Często mówi się, że mamy się karmić Słowem, zjadać zwój, a Eucharystia jest ucztą anielską. W skrajnej interpretacji Komunii Świętej można stwierdzić, że zjadamy Jezusa i posilamy się Jego Krwią. Są liczne pieśni liturgiczne mówiące o jedzeniu/spożywaniu Ciała i piciu Krwi Jezusa np.: Skosztujcie i zobaczcie jak dobry jest Pan, Witaj Pokarmie czy Chleb niebiański. Badam związki Biblii oraz tradycji katolickiej z kulinariami. Niekiedy jest to jedynie impuls do odleglejszych skojarzeń. Istny bodziec, który pozwala wyzwolić moją wyobraźnię.

O ile mój blog jest głównie blogiem kulinarnym, to jako katoliczka przemycam tam katolickie treści. Czy w przepisach czy w tekstach dotyczących silniej lub słabiej katolicyzmu.

Jak być chrześcijaninem w sieci?

Będąc aktywną użytkowniczką Internetu, wciąż napotykam nowe blogi, vlogi, nowe FP dotyczące chrześcijaństwa i katolicyzmu. To jest super, że w ludziach istnieje potrzeba głoszenia, mówienia, świadczenia o swojej wierze, o życiu i o modlitwie. Widzę jak wielkie bogactwo tkwi w Kościele od tradsów począwszy  na Oazie skończywszy. Każdy ma swój pogląd na wiarę, sposób przekazu. Wiem, że Duch wieje kędy chce, więc nie ma jedynej słusznej drogi.

Osobiście lubię katolicyzm przepełniony poczuciem humoru, niekiedy abstrakcyjnym, ale jednak nie śmiertelnie poważnym. Z pewnością zaczerpnęłam to z jakże mi bliskiego dominikańskiego charyzmatu. Ważne, aby nie przekraczać granicy dobrego smaku. Warto też mieć przy tym delikatność i wrażliwość na drugiego człowieka. Umieć przystopować i nie rzucać jak obuchem w łeb słowami : Pan Jezus Cię kocha.  Ileż to razy słyszałam te słowa, nie tylko od księży, mówione w sposób, który mógł bardziej zniechęcić niż zaprowadzić do Boga. Choć znam jednego starego dominikanina, który niemal na każdej spowiedzi mówi, że Jezus mnie kocha w tak dobrotliwym tonie, że naprawdę Jemu można wierzyć.

Kolejną rzeczą ważną jest nie moralizowanie. Jest to w jakiś sposób związane z delikatnością na drugiego człowieka. W chrześcijaństwie, jak i w tworzeniu chrześcijańskich treści, lubię wolność. Tak jak mówił św. Paweł z Tarsu: Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi mi korzyść. Są to słowa, które przenikają mnie wespół z dominikańskim Veritas (Prawda).  A skoro już jestem w dominikańskim sznycie to nie zapominajmy o błogosławieniu ludziom i głoszeniu wszystkim i na wszystkie sposoby. (O, już widzę minę pełną zażenowania na słowo błogosławienie.) Po prostu o błogosławieństwie pomyśl jako o dobrym gadaniu (błogo sławić – czyli dobrze mówić o kimś, życzyć mu dobra) o ludziach i ludziom. Wbrew pozorom jest to najtrudniejsze z zadań do wypełniania także w internecie. W świecie, gdzie wylewa się hejt, agresja, łatwo kogoś ośmieszyć memem lub zbesztać ciętą ripostą.

A propos życia w świecie kojarzy mi się zawsze cytat z C. S. Lewisa z książki „Chrześcijaństwo po prostu”:

Jeśli odnajduję w sobie pragnienia, których nic na tym świecie nie jest w stanie zaspokoić , to jedynym logicznym wytłumaczeniem tego jest to, że nie jestem stworzony dla tego świata

Podsumowując, liczy się wolność, mówienie prawdy i pełne wrażliwości patrzenie na drugiego człowieka przyprawione sporą dawką poczucia humoru. I bycie w świecie, pomimo, że chce się być bardziej  nie z tego świata.

 

***

link do bloga Anny:  www.przyprawmnieblog.pl

opis projektu: www.okiemsary.wordpress.com/2016/09/27/wylowione-z-sieci/

Skomentuj

