Żegnaj wrześniu!

polecajkaW połowie września ukazali się ulubieńcy sierpnia, a ja już zdążyłam co nie co sobie nowego ulubić. Tak więc tym razem bez poślizgu dzielę się z wami wartościowymi perełkami odkrytymi w ubiegłym miesiącu. Macie jakieś metody, by czas tak nie pędził? Pamiętnik? Kalendarz? Project Life? Dajcie znać!

[organizacja]

Mama w Dużym Brązowym Domu jest dla mnie urzeczywistnieniem literackiej Buni Borejko, a jej język blogowy wpisuje się w mój musierowiczowski gust. Ta właśnie Mama w DBD przetłumaczyła wywiad (klik) autorki bloga the50shousewife.com z jej mamą – perfekcyjną panią domu, piastunką ósemki dzieci, żoną „pana nieobecnego”. I choć do perfekcjonizmu mi daleko, ba! nie leży on w ogóle w mojej naturze, a wręcz mnie drażni, to chętnie kilka rad z tekstu zamierzam wcielić w życie, by usprawnić swoją codzienność, a tym samym lepiej służyć mojej rodzinie. Bądź co bądź, warto tak się zorganizować, by uszczknąć czas na swoje pasje, dobrą książkę czy randunię z Małżonkiem.

„Kluczowa jest dobra organizacja, właściwe przygotowanie i praca zespołowa. Zawsze starałam się jak najwcześniej wpoić ideę pracy zespołowej wszystkim dzieciom. Wyobrażałam sobie, że jeśli dwulatek może się sam rozbierać i robi to nieustannie, czy jest taka potrzeba czy nie, to z pewnością jest też w stanie wrzucić swoje brudne ubrania do pojemnika w pralni. A  już na pewno nawet najmłodsze dziecko będzie umiało dobierać parami skarpetki. Tak więc wszyscy dosyć wcześnie wdrażali się we wspólną pracę.”

[kosmetyki]

Z racji na zmieniający się stan liczebny mojej rodziny o osóbkę dość wrażliwą, zmieniam także perspektywę pod kątem składów kosmetyków. Dotąd kupowałam to, co ładnie pachnie, nie jest drogie, a zarazem stanowi moją priorytetową potrzebę. Na przykład: dezodorant. Banał. Od lat kupowany ten sam. Bo wygodnie. Aż odkryłam, że składy kosmetyków diametralnie się od siebie różnią, że to, co niedrogie wcale nie oznacza gorsze, a może okazać się wytchnieniem dla naszej skóry. Przeglądam więc bloga Sroki oraz fanpejdż „Czytaj Skład Kosmetyków” i okazuje się, że rosmannowska  marka Alterra o cenach bardziej niż przystępnych oferuje mi kosmetyki niealergizujące i nienasycone szkodliwymi substancjami. Tym samym trafiłam na dezodorant w szklanym opakowaniu z rozpylaczem, o świeżym zapachu szałwii i jojoby, niezawierający silikonu, parafiny, produktów na bazie olejów mineralnych. Czy zostanę eko-freakiem? Nie. Nabyłam ciut ciut świadomości i wrażliwości, co chętnie wykorzystam w celu dokonywania mądrzejszych wyborów.ulub09

[dekoracja]

Czasem (nawet nieświadomie) ulegam trendom. Nieustannie powtarzane obrazki lub przedmioty widziane na instagramowych zdjęciach niemal każdego dnia piorą mi mózg, wręcz krzyczą: „Jestem hiper estetyczny! Potrzebujesz mnie! Kup mnie!”. No, to kupiłam. Moda na lampki świecące się w pokoju cały rok, a nie tylko w okresie Bożego Narodzenia, trwa w najlepsze. Czy są to „fairy lights”, czy „cotton balls”, czy te cuda przypominające kabel z gołymi żarówkami… Po prostu magia! Albo – wpojona magia… Złamałam się, gdy zobaczyłam cenę tych ratanowych oferowanych przez Pepco. 15 zł? Za 10 sztuk? Biorę to! Tylko, co tu zrobić z 10 sztukami, gęsto rozmieszczonych kulek na krótkim kablu?! – to pytanie pojawiło się post factum. Przypomniał mi się jakże modny, ale w ogóle niepraktyczny wazon zakupiony również za śmieszną cenę w Aldi. Postanowiłam (odgrzebując w odmętach swej pamięci jakiegoś vloga/pina/insta-foto/samajużniewiem) połączyć te dwa elementy dekoracyjne, a z efektu jestem zadowolona bardziej, niż się tego spodziewałam! Wniosek z tego taki: można dawać się ponieść emocjom, trendom. Ale warto nie zapominać o dozie drzemiącej w nas kreatywności, by z tego, co modne i ładne, wytworzyć coś praktycznego i jeszcze ładniejszegop1020063

[grafika]

Ania z bloga Przypraw Mnie podrzuciła mi cudowne ptaszynki do pobrania za darmo. Grafika jest wysokiej rozdzielczości, wykonana techniką akwareli i urzekająca. Ja się już zastanawiam jak ją przemycić do mieszkania, by skrzydlaci przyjaciele rozgościli się na którejś z moich ścian. Pomysłów wykorzystania takich ilustracji jest wiele: zakładka do książki, naprasowanka na koszulkę, a może nadruk na poszewce od poduszki? Jeśli wykorzystacie ptaszynki, podzielcie się swoim tworem!ptaszynki

[appka]

Jestem minimalistą pod względem tego, co można znaleźć w moim telefonie. Z zadziwieniem odkryłam, że i w tym miesiącu zachwyciła mnie popularna aplikacja. Nie wiem, jakim cudem, większość kolporterów ulotek omija nasz blok i naszą klatkę schodową. Moi rodzice mieszkają ulicę dalej, a są wręcz zasypywani kolorową makulaturą. Po za tym, gazetki leżą potem na stercie w kuchni, zapomina się już, co się zakreśliło do kupienia i na kiedy, a ich główna funkcja to podkład do obierania ziemniaków. Blix ułatwia sprawęwszystkie oferty promocyjne w jednym miejscu, możliwe do pogrupowania na te nas interesujące i nie, z aktualizacją i informacją o najnowszych gazetkach oraz umożliwiające tworzenie listy zakupów (zapisywanie konkretnych stron z konkretnych gazetek). Jestem zauroczona funkcjonalnością tej aplikacji. Wiem, co będzie gdzie i kiedy, nie gromadzę dóbr papierowych i nie muszę wchodzić na strony kolejnych sklepów, by sprawdzić, czy oferują w tym tygodniu coś, co być może mnie zainteresuje.

biedra

A Was, co urzekło we wrześniu? Zainspirujcie mnie!

2 thoughts on “Żegnaj wrześniu!

  1. Super pomysł z tymi lampkami, przydałaby mi się taka lampka nocna. Czy one są na baterie? Bo nie widzę wystającego kabelka. 🙂
    Ptaszki można jeszcze wykorzystać jako decoupage. Albo (już myślać przyszłościowo) użyć do ozdób choinkowych. 😀 Ptaszki na choince, to jest myśl. Zapisuję, żeby nie zapomnieć. 😀

    Lubię to

    1. Fenomenalny pomysł, żeby ptaszki wylądowały na choince! Pozwól, że go podkradnę! 🙂
      Światełka są na dwie baterie – można ukryć pudełeczko i co więcej – przenosić w dowolne miejsce niekoniecznie, gdzie znajdowałby się kontakt.

      Lubię to

Skomentuj

