Żegnaj sierpniu!

polecajkaOdkąd robię tę serię, zauważam, że czas pędzi jak szalony! Już Starożytni mówili: „tempus fugit” („czas ucieka”). Czasem ciężko mi przypomnieć sobie, co było w ubiegłym miesiącu, bo przecież już dobrą chwilę trwa ten bieżący. A może zbyt małą uwagę poświęcam temu, co robię, po co sięgam? M.in. po to jest mi ten kącik na blogu.

[miejsce]

Nie jestem typem, który lubi siedzieć w wodzie ile wlezie. Ze względu na obecny stan nie mogłam też skorzystać ze wszystkich dobrodziejstw Term Chochołowskich, ale… Widok! Widok z górnego tarasu na Tatry w połączeniu z leżaczkiem, cieplutką wodą i pełnym relaksem to powód, dla którego warto do term się wybrać. Mój Małżonek – zakręcony na punkcie Aquaparków – także poleca, bo się nie nudził, bo to w kraju, bo niedrogo. Same zalety! Jeśli wybieracie się w góry, nawet teraz na jesień, warto wygrzać się w cieplutkiej wodzie lub saunie. Z mojego polecenia skorzystała już jedna osoba i… nie żałuje.

woda

[gadżety]

Większość lata przechodziłam ze słomianym koszykiem: na zakupy, na randkę, na działkę. Wrzucałam do niego co popadnie i niestety… Nie wytrzymał. Odkształcił się, słoma zaczęła odpadać… Przestraszyłam się, że zniszczę go totalnie. Nie wyobrażacie sobie jak byłam szczęśliwa, gdy okazało się, że Biedronka proponuje mi koszyk plastykowy, giętki, z regulowanymi rączkami (długie-krótkie), łatwy w utrzymaniu czystości (wystarczy przepłukać lub przetrzeć mokrą gąbką). Jestem z niego hiper zadowolona! Towarzyszy mi niemal przy każdy wyjściu z domu.

ulub08-2

[książka]

Ta książka nie jest wyrazem moich fascynacji pedagogiczny, nie upolowałam jej sama, ale została mi podarowana. Dostałam ją od znajomej rodziców, która ma syna z dziecięcym porażeniem mózgowym. Osobiście poznała Jadwigę i Pawła Bilskich – autorów, których dzieło jest niczym innym jak zbiorem wspomnień i własną perspektywą na posiadanie osoby niepełnosprawnej w domu, w rodzinie. Nie ma tu miejsca na osładzanie faktów lub demonizowanie takiej sytuacji. To czysta prawda, choć przedstawiona subiektywnie, momentami bardzo emocjonalnie. Pełnosprawnym i tym, którzy nie zetknęli się z niepełnosprawnością w wymiarze 24/7 pozwala otworzyć oczy, uwrażliwić się na ten temat. Zachęcam do lektury „Wystarczy kochać. Karol zmienił nasze życie”!

ulub08

[fotografia]

Kiedy tak się zastanawiałam, co ulubiłam sobie w ostatnim miesiącu, aż z pomocą przyszedł mi fanpejdż „Kościół na starej fotografii” z podpowiedzią, że nieustannie lajkuję ich zdjęcia. Prawda! Nie od dziś zdradzam predylekcję do staroci! Jest w tych fotografiach doza retro sentymentu, humoru i egzotyki (po tylu latach reform habitów itd.). Znajdą się też ciekawostki, niepublikowane zdjęcia świętych i sług Bożych. A z resztą… Przekonajcie się sami!

13626416_1044305548989022_6531373535617894224_n

źródło tu: klik

[appka]

Zostałam zmuszona przez swoją sytuację do picia większej ilości wody. Okazało się, że 1,5 l na dzień (które uważałam za wyczyn heroiczny) to za mało. Panuje generalna teza, że warto pić jak najwięcej wody właśnie, bo ma to zbawienny wpływ na nasz organizm. Zwłaszcza latem. Zwłaszcza w stanie błogosławionym. W życiu bym się nie upilnowała, gdyby nie aplikacja „Water Dring Reminder”, która dopasowuje ilość płynów do spożycia adekwatną do naszej wagi. Alarm przypomina nam co jakiś czas, żeby się napić i informuje, ile ml pozostało do osiągnięcia naszego dziennego celu. Mi niestety udało się osiągnąć wyznaczoną granicę zaledwie dwukrotnie.water

A Was, co urzekło w sierpniu? Zainspirujcie mnie!

3 uwagi do wpisu “Żegnaj sierpniu!

  1. U siebie na blogu też mam cykliczne posty (raz w miesiącu) i zawsze mam dokładnie takie samo wrażenie – że czas zdecydowanie za szybko mija! Dosłownie wczoraj kupiliśmy z mężem Groupon do Term Chochołowskich, a dzisiaj czytam taką dobrą opinię 🙂 – to była dobra decyzja! Zaraz ściągam aplikację do picia wody, bo jak zawsze zapominam!

    Polubienie

Skomentuj

