Żegnaj czerwcu!

polecajka

Czerwiec był dziwnym miesiącem w moim życiu i przyniósł (tak przewidywaną przez wszystkich) niespodziankę: ponownie nie podeszłam do obrony dyplomu. Ta chmura powisi nade mną jeszcze trochę, a ja staram się wygrzebać z pamięci te wszystkie miłe, wartościowe i godne uwagi pozycje, które chcę Tobie, Drogi Czytelniku, polecić:

[organizacja]

Na jednym z link party poznałam stronę Sztuka Szukania, której autorka postawiła sobie za cel porządkowanie Internetu. Tym samym uporządkowała część mojego życia, bo poleciła narzędzie Pocket (możliwe do zsynchronizowania z urządzeniem mobilnym). „Pocket”, czyli „kieszeń” – wrzucamy do niej to, co chcemy poczytać czy obejrzeć później, czego nie chcemy zagubić w odmętach zakładek, a dla ułatwienia możemy jeszcze otagować własnymi hasłami. Bajka! Już nie muszę odkładać wyciągnięcia prania z pralki, czy przypalać garnka, bo „umknie” mi jakaś treść internetowa. Klikam ikonkę zainstalowanej w przeglądarce wtyczki i już! Schowane do kieszeni.

[motywacja]

Na blogu został opublikowany tekst z rzewną historią w tle, który miał ukazać potrzebę wytyczenia sobie samemu ścieżki rozwoju, a zarazem sukcesu. Później trafiłam na artykuł: „Dzień Dobry, Pani Redaktor” będący dla nas – dorosłych wyznacznikiem jak postępować z marzeniami i planami dzieci tak, by nie pluły sobie później w brodę tak, jak my to czynimy. Zajrzyjcie do tekstu i dajcie mi znać, czy (jak ja) odnaleźliście się w tej historii młodziutkiej pani redaktor.

Fot.: Dominika Myrcik; za: Halo Ziemia

[edukacja i wychowanie]

Temat mojej edukacji jest (prawie zamknięty), a daleko jeszcze do edukowania moich dzieci. I już sama nie wiem, czy to wyrobiona latami studiów wrażliwość pedagogiczna, a może wpojona w domu rodzinnym odpowiedzialność rodzicielska za kształtowanie swoich pociech, czy może ten żydowski (judaistyczny) pierwiastek potrzeby „przekazywania wiary”, a co za tym idzie i nauczania kolejnych pokoleń uwarunkowały we mnie fascynację Edukacja Domową. Od czasu do czasu słucham podcastu strony Więcej niż edukacja. Stamtąd właśnie dowiedziałam się o transmisji spotkania „Jedna teza – pięć perspektyw”. Warto wyrobić sobie samemu opinię, a konferencja z 14.06.br. to ułatwia poprzez prelekcje rodziców, ekspertów i samych „uczniów”.

[ojcostwo]

W czerwcu świętujemy Dzień Ojca. Mój Tato otrzymał coś na ząb i coś na serce, czyli Kostkę Królewską i DVD „Praktykant” – dzieliłam się z Wami refleksją o filmie na blogu. Natomiast mój Małżonek zażyczył sobie książki o ojcostwie. Przejrzałam wydawnictwa katolickie, zapytałam wujka Google, aż w końcu rzuciłam hasło wśród zaufanych osób – na fejsbukowej grupie Małżeństwo – mamy się dobrze. Babeczki poratowały mnie listą tytułów, a Marlena stworzyła cały wpis na swoim blogu. Dla mnie największym odkryciem jest fundacja, która wydaje książki dla tatów i prowadzi WarszTaty – „tato.net”. Zajrzyjcie koniecznie i znajdźcie coś dla siebie, małżonków lub tatów!

[muzyka]

Zdarza mi się słuchać radia. Na początku miesiąca wałkowana była piosenka, której tekst (o dziwo) łatwo zapadł mi w pamięć, a głos wokalisty był taki miękki, przyjemny, że aż postanowiłam wygooglować co to i kto to śpiewa. Wpisałam zapamiętaną frazę refrenu i osłupiałam! Toć to bożyszcze targetu wiekowego 15-18! Mea culpa – podoba mi się. Kropka.

A Was, co urzekło w czerwcu? Zainspirujcie mnie!

7 thoughts on “Żegnaj czerwcu!

    1. Bardzo się cieszę, że też ciekawi Cię ED 🙂 Podglądam Twojego bloga i widzę, że masz duże predyspozycje do edukowania swoich dzieci ❤
      Zapraszam dalszego śledzenia podcastu (najnowszy jest o… jeździe konnej :D)!

      A co do dyplomu – dziękuję!

      Lubię to

Skomentuj

